POSTUP PRI SPRACOVANÍ OSOBNÝCH ÚDAJOV

Tento dokument opisuje spôsob a účel spracovania osobných údajov ………………………., prevádzkovateľom Penzión Meridiana s.r.o., IČO: 52 030 717 (ďalej len ako „prevádzkovateľ“), a tiež poskytuje akékoľvek ďalšie zákonom požadované informácie, vrátane informácií o právach dotknutej osoby a o tom, ako ich uplatňovať.

Nariadenie (EÚ) 2016/679 o ochrane osobných údajov (ďalej len ako „Nariadenie“) prestavuje právny predpis o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a chráni základné práva a slobody fyzických osôb, najmä vo vzťahu k právu na ochranu osobných údajov.

Podľa Článku 4 (1) Nariadenia pojem „osobné údaje“ znamená akékoľvek informácie týkajúce sa identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej osoby (ďalej len ako „dotknutá osoba“).

„Spracúvanie“ je operácia alebo súbor operácií s osobnými údajmi alebo súbormi osobných údajov, či sa vykonávajú automatizovanými alebo neautomatizovanými prostriedkami, ako sú získavanie, zaznamenávanie, usporadúvanie, štruktúrovanie, uchovávanie, prepracúvanie alebo zmena, vyhľadávanie, prehliadanie, využívanie, poskytovanie prenosom, šírením alebo poskytovanie iným spôsobom, preskupovanie alebo kombinovanie, obmedzenie, vymazanie alebo likvidácia (Článok 4(2) Nariadenia).

Podľa Článku 12 a nasl. Nariadenia, dotknutej osobe musia byť tiež poskytnuté príslušné informácie o spracovateľských činnostiach prevádzkovateľa a o právach dotknutej osoby.

„Platnosť“ vzhľadom na to, že sa môže v budúcnosti vyžadovať aktualizácia informácií o spracúvaní osobných údajov obsiahnutých v týchto Zásadách, Prevádzkovateľ je oprávnený tieto Zásady kedykoľvek aktualizovať. Táto verzia vyhlásenia bola vydaná dňa 25.5.2018.

NA AKOM ZÁKLADE MOŽEME SPRACÚVAŤ VAŠE OSOBNÉ ÚDAJE ?
Spracúvanie je zákonné, iba vtedy a iba v takom rozsahu, keď je splnená najmenej jedna z týchto podmienok:

dotknutá osoba vyjadrila súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov na jeden alebo viaceré konkrétne účely,
spracúvanie je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo aby sa na základe žiadosti dotknutej osoby vykonali opatrenia pred uzatvorením zmluvy,
spracúvanie je nevyhnutné na splnenie zákonnej povinnosti,
spracúvanie je nevyhnutné na účely oprávnených záujmov, ktoré sleduje prevádzkovateľ alebo tretia strana, s výnimkou prípadov, keď nad takýmito záujmami prevažujú záujmy alebo základné práva a slobody dotknutej osoby, ktoré si vyžadujú ochranu osobných údajov, najmä ak je dotknutou osobou dieťa,

AKÝ JE ÚČEL SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV, AKÉ OSOBNÉ ÚDAJE SPRACÚVAME, NA AKÚ DOBU MÁME ULOŽENÉ VAŠE OSOBNÉ ÚDAJE ?
Vaše osobné údaje budú spracúvané na základe osobitných právnych predpisov a účelov, ktoré sú stanovené prevádzkovateľom. Tieto sú jednotlivo uvedené v INFORMÁCIÍ O ÚČELOCH SPRACÚVANIA.

KTO SÚ PRÍJEMCOVIA VAŠICH OSOBNÝCH ÚDAJOV ?
Kategória príjemcov: orgány štátnej a verejnej správy, samosprávy, správca webovej stránky Spoločnosti, audítor, advokát, spoločnosti vykonávajúce správu a podporu informačných technológii, poskytovatelia informačných služieb v odôvodnených prípadoch súdy a orgány činné v trestnom konaní.

SÚBORY „COOKIES“ NA NAŠEJ WEBOVEJ STRÁNKE
Cookies sú malé textové súbory, ktoré zlepšujú používanie webstránky napr. tým, že umožňujú rozpoznať predchádzajúcich návštevníkov pri prihlasovaní do užívateľského prostredia, zapamätaním volby návštevníka pri otváraní nového okna, meraní návštevnosti webstránky alebo spôsobu jej využívania pre jej užívateľské zlepšovanie. Naša webová stránka používa súbory cookies na účely ( meranie počtu návštev, priemerného času stráveného na stránke, počtu zobrazených stránok ). Ukladaniu týchto súborov do Vášho zariadenia môžete kedykoľvek zabrániť nastavením Vášho webového prehliadača. Nastavenie Vášho prehliadača je v zmysle § 55 ods. 5 Zákona o elektronických komunikáciách považované za Váš súhlas s používaním cookies na našej stránke.

Zverejnenie osobných údajov
Osobné údaje nebudú zverejnené.

AUTOMATIZOVANE INDIVIDUÁLNE ROZHODOVANIE
Osobné údaje nebudú používane na automatizovane individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

Prenos osobných údajov mimo EURÓPSKEJ ÚNII
Prenos osobných údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácie sa neuskutočňuje.

MLČANLIVOSŤ
Dovoľujeme si vás uistiť, že naši zamestnanci i spolupracovníci, ktorí budú spracovávať vaše osobné údaje, sú povinní zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch. Táto mlčanlivosť pritom trvá i po skončení záväzkových vzťahov s nami.

ZABEZPEČENIE OSOBNÝCH ÚDAJOV
Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí. Aby sme zamedzili neoprávnenému prístupu a zneužitiu vašich osobných údajov, zaviedli sme primerané opatrenia ako technického, tak organizačného rázu. Veľmi nám záleží na ochrane vašich osobných údajov. Preto nielen pravidelne kontrolujeme ich zabezpečenie, ale ich ochranu priebežne zdokonaľujeme. Snažíme sa používať také bezpečnostné opatrenia, ktoré s ohľadom na aktuálny stav technológií poskytujú dostatočné zabezpečenie. Prijaté bezpečnostné opatrenia sú potom pravidelne aktualizované.

práva dotknutej osoby
Odvolať súhlas – v prípadoch, kedy Vaše osobné údaje spracúvame na základe Vášho súhlasu, máte právo tento súhlas kedykoľvek odvolať. Súhlas môžete odvolať elektronicky na uvedenú mailovú adresu, písomne, alebo osobne v sídle prevádzkovateľa. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov, ktoré sme na jeho základe o Vás spracúvali. Bez ohľadu na to mate právo kedykoľvek namietať proti spracovaniu osobných údajov.

Právo na prístup – máte právo na poskytnutie kópie osobných údajov, ktoré o Vás máme k dispozícii, ako aj na informácie o tom, ako Vaše osobné údaje používame. Vo väčšine prípadov Vám budú Vaše osobné údaje poskytnuté v písomnej listinnej forme, pokiaľ nepožadujete iný spôsob ich poskytnutia. Ak ste o poskytnutie týchto informácií požiadali elektronickými prostriedkami, budú Vám poskytnuté elektronicky, ak to bude technicky možné.

Právo na opravu – prijímame primerané opatrenia, aby sme zabezpečili presnosť, úplnosť a aktuálnosť informácií, ktoré o Vás máme k dispozícii. Ak si myslíte, že údaje, ktorými disponujeme sú nepresné, neúplné alebo neaktuálne, prosím, neváhajte nás požiadať, aby sme tieto informácie upravili, aktualizovali alebo doplnili.

Právo na výmaz (na zabudnutie) – máte právo nás požiadať o vymazanie Vašich osobných údajov, napríklad v prípade, ak osobné údaje, ktoré sme o Vás získali, už viac nie sú potrebné na naplnenie pôvodného účelu spracúvania. Vaše právo je však potrebné posúdiť z pohľadu všetkých relevantných okolností. Napríklad, môžeme mať určité právne a regulačné povinnosti, čo znamená, že nebudeme môcť Vašej žiadosti vyhovieť.

Právo na obmedzenie spracúvania – za určitých okolností ste oprávnený nás požiadať, aby sme prestali používať Vaše osobné údaje. Ide napríklad o prípady, keď si myslíte, že osobné údaje, ktoré o Vás máme, môžu byť nepresné alebo keď si myslíte, že už Vaše osobné údaje nepotrebujeme využívať.

Právo na prenosnosť údajov – za určitých okolností máte právo požiadať nás o prenos osobných údajov, ktoré ste nám poskytli, na inú tretiu stranu podľa Vášho výberu. Právo na prenosnosť sa však týka len osobných údajov, ktoré sme od Vás získali na základe súhlasu alebo na základe zmluvy, ktorej ste jednou zo zmluvných strán.

Právo namietať – máte právo namietať voči spracúvaniu údajov, ktoré je založené na našich legitímnych oprávnených záujmoch. V prípade, ak nemáme presvedčivý legitímny oprávnený dôvod na spracúvanie a Vy podáte námietku, nebudeme Vaše osobné údaje ďalej spracúvať.

Právo podať sťažnosť

Ak chcete podať sťažnosť na spôsob, akým sú vaše osobné údaje spracúvané, vrátane uplatnenia vyššie uvedených práv, môžete sa na nás obrátiť elektronicky office@meridianabojnice.sk alebo na kontaktné údaje uvedené v záhlaví dokumentu. Všetky vaše podnety a sťažnosti riadne preveríme. Máte právo podať sťažnosť dozornému orgánu, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.

Na vašu žiadosť odpovieme bezplatne v lehote do 30 dní. V prípade zložitosti, alebo veľkého počtu žiadostí sme oprávnení túto lehotu predĺžiť o ďalších 60 dní. Pokiaľ k tomu dôjde budeme Vás o tom, aj o dôvodoch informovať.

V prípade opakovanej žiadosti sme oprávnení účtovať si primeraný administratívny poplatok na pokrytie nákladov spojených s poskytnutím tejto služby.

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

PROCEDURE FOR PROCESSING PERSONAL DATA

This document describes the method and purpose of processing personal data by ………………………., the controller Penzión Meridiana s.r.o., Company ID: 52 030 717 (hereinafter referred to as the “Controller”), and also provides any other legally required information, including information on the rights of the data subject and how to exercise them.

Regulation (EU) 2016/679 on the protection of personal data (hereinafter referred to as the “Regulation”) is a legal act on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data, protecting the fundamental rights and freedoms of natural persons, in particular their right to the protection of personal data.

According to Article 4(1) of the Regulation, the term “personal data” means any information relating to an identified or identifiable natural person (hereinafter referred to as the “data subject”).

“Processing” means any operation or set of operations which is performed on personal data or on sets of personal data, whether or not by automated means, such as collection, recording, organization, structuring, storage, adaptation or alteration, retrieval, consultation, use, disclosure by transmission, dissemination or otherwise making available, alignment or combination, restriction, erasure or destruction (Article 4(2) of the Regulation).

Pursuant to Articles 12 et seq. of the Regulation, the data subject must also be provided with relevant information regarding the Controller’s processing activities and the rights of the data subject.

Validity – since it may be necessary to update the information on the processing of personal data contained in these Principles in the future, the Controller reserves the right to update these Principles at any time. This version of the statement was issued on 25 May 2018.


ON WHAT LEGAL BASIS CAN WE PROCESS YOUR PERSONAL DATA?

Processing is lawful only if and to the extent that at least one of the following conditions applies:

  • The data subject has given consent to the processing of their personal data for one or more specific purposes.

  • Processing is necessary for the performance of a contract to which the data subject is party, or in order to take steps at the request of the data subject prior to entering into a contract.

  • Processing is necessary for compliance with a legal obligation.

  • Processing is necessary for the purposes of the legitimate interests pursued by the Controller or by a third party, except where such interests are overridden by the interests or fundamental rights and freedoms of the data subject, which require the protection of personal data, in particular where the data subject is a child.


WHAT IS THE PURPOSE OF PROCESSING PERSONAL DATA, WHICH PERSONAL DATA DO WE PROCESS, AND FOR HOW LONG ARE YOUR PERSONAL DATA STORED?

Your personal data will be processed on the basis of specific legal provisions and for purposes determined by the Controller. These are individually listed in the INFORMATION ON THE PURPOSES OF PROCESSING.


WHO ARE THE RECIPIENTS OF YOUR PERSONAL DATA?

Categories of recipients: public authorities and state administration bodies, self-government bodies, the Company’s website administrator, auditor, legal representative, companies providing IT management and support, providers of information services, and, in justified cases, courts and law enforcement authorities.


COOKIES ON OUR WEBSITE

Cookies are small text files that improve the use of a website, e.g., by enabling recognition of returning visitors when logging into the user environment, remembering visitor preferences when opening a new window, measuring website traffic, or analyzing how the site is used to improve user experience.

Our website uses cookies for purposes such as measuring the number of visits, average time spent on the site, and the number of page views. You may prevent cookies from being stored on your device at any time by adjusting your web browser settings. In accordance with § 55(5) of the Act on Electronic Communications, your browser settings are considered your consent to the use of cookies on our site.


DISCLOSURE OF PERSONAL DATA

Personal data will not be disclosed.


AUTOMATED INDIVIDUAL DECISION-MAKING

Personal data will not be used for automated individual decision-making, including profiling.


TRANSFER OF PERSONAL DATA OUTSIDE THE EUROPEAN UNION

Personal data are not transferred to third countries or international organizations.


CONFIDENTIALITY

We assure you that our employees and associates who process your personal data are obliged to maintain confidentiality about such data. This obligation continues even after termination of contractual relationships with us.


SECURITY OF PERSONAL DATA

Your personal data are safe with us. To prevent unauthorized access and misuse, we have implemented appropriate technical and organizational measures. We place great importance on protecting your personal data; therefore, we not only regularly monitor their security but also continuously improve their protection. We strive to use such security measures that, given the current state of technology, provide adequate protection. The security measures adopted are regularly updated.


RIGHTS OF THE DATA SUBJECT

  • Right to withdraw consent – where we process your personal data based on your consent, you have the right to withdraw such consent at any time. Consent may be withdrawn electronically via the provided email address, in writing, or in person at the Controller’s registered office. Withdrawal of consent does not affect the lawfulness of processing carried out prior to withdrawal. Regardless, you also have the right to object to the processing of personal data at any time.

  • Right of access – you have the right to obtain a copy of the personal data we hold about you, as well as information on how your data are used. In most cases, your personal data will be provided in written form unless you request otherwise. If you have requested access electronically, the information will be provided electronically, where technically feasible.

  • Right to rectification – we take appropriate measures to ensure that the personal data we hold about you are accurate, complete, and up to date. If you believe that any of the data we process are inaccurate, incomplete, or outdated, please do not hesitate to request that we correct, update, or supplement them.

  • Right to erasure (right to be forgotten) – you have the right to request the erasure of your personal data, for example, if the data we obtained from you are no longer necessary for the original purpose of processing. However, your request must be assessed in light of all relevant circumstances. For instance, certain legal and regulatory obligations may prevent us from complying with your request.

  • Right to restriction of processing – under certain circumstances, you have the right to request that we stop using your personal data. This applies, for example, if you believe that the data we hold may be inaccurate or if you believe we no longer need to use your data.

  • Right to data portability – under certain circumstances, you have the right to request the transfer of personal data that you have provided to us to another third party of your choice. The right to portability applies only to personal data obtained based on consent or a contract to which you are a party.

  • Right to object – you have the right to object to the processing of your data based on our legitimate interests. If we cannot demonstrate compelling legitimate grounds for such processing and you object, we will no longer process your personal data.

  • Right to lodge a complaint – if you wish to lodge a complaint regarding the manner in which your personal data are processed, including the exercise of the above rights, you may contact us electronically at office@meridianabojnice.sk or using the contact details stated in the header of this document. All your complaints will be properly examined. You also have the right to lodge a complaint with the supervisory authority, the Office for Personal Data Protection of the Slovak Republic.

We will respond to your request free of charge within 30 days. In cases of complexity or a large number of requests, we are entitled to extend this period by an additional 60 days. If this happens, we will inform you accordingly and explain the reasons.

In the case of repeated requests, we are entitled to charge a reasonable administrative fee to cover the costs of providing this service.